Z Harrachova vychází také několik krkonošských cyklostezek. Jsou jimi páteřní 1a, po které můžete projet z Harrachova až do Žacléře. Dále 2A a 2B k Mumlavské boudě a na Ručičky. Cyklostezka č. 3 vede z Mýta přes Paseky nad Jizerou do Kořenova. Trasa 4 vede přes Ručičky a Studenov, 4A Janovou cestou kolem skokanských můstků a 4B se od lanovky z Čertovy hory napojí na trasu č.4.
Na Vlčí hřeben – 31,8 km
Středně obtížná trasa, povrch tvoří asfaltové silnice, štěrkové či kamenité lesní cesty. Na trase je několik možností občerstvení a odpočinku, nejvyšší bod je chata Dvoračky 1 132 m.n.m
Cílem první cyklotrasy je oblíbená horská chata Dvoračky a následně okruh kolem Vlčího hřebene.
Trasa začíná v centru Harrachova, odkud se vydáte k lanové dráze a dále po zimních běžeckých tratích začnete stoupat směrem na Čertovu horu. U sjezdovky pokračujete po cestě na křižovatku Odbočka k Bláznivé bábě, kde zabočíte vpravo a po mírném sjezdu dorazíte ke sjezdovkám Studenov, odkud máte první výhledy na Rokytnici nad Jizerou. Po půl kilometru se nabízí možnost prvního občerstvení na rozcestí Studenov. Další možnost občerstvení je na rozcestí Ručičky a odtud se vydáte dále směrem na chatu Dvoračky. Od Ručiček ke Dvoračkám cesta stále mírně stoupá a poskytuje krásné výhledy nejen na blízkou Rokytnici nad Jizerou, ale i vzdálenější Český Ráj, Ještěd, Lužické hory a za dobré viditelnosti i vrcholky Českého středohoří. Cílem a současně nejvyšším bodem trasy je horská chata Dvoračky, ze které se po nezbytném odpočinku a občerstvení vydáte do Sedla pod Dvoračkami a vyjedete na okruh kolem Vlčího hřebene. Oblíbené občerstvení Rezek vám dodá síly před druhou polovinou okruhu, kdy musíte vystoupat výškové metry, které jste si doteď užívali, ale budou dnes poslední. Jakmile se vrátíte z okruhu zpět na Dvoračky, tak dojede do Harrachova téměř bez šlápnutí.
Na Voseckou boudu – 25,8 km
Obtížná trasa, povrch převážně asfaltový, omezené možnosti občerstvení a odpočinku zejména v první polovině cesty, nejvyšší bod trasy Vosecká bouda 1 251 m.n.m
Při návštěvě Harrachova byste si neměli nechat ujít návštěvu Vosecké boudy. Téměř celá trasa je po asfaltové silnici, pouze 2 kratší úseky vedou lesní štěrkovou cestu a ještě užší lesní cestičkou.
Trasa začíná v centru Harrachova odkud se vydáte k obchodu NORMA. Zde najedete na hlavní silnici směrem do Polska, ze které po 150 metrech odbočíte doleva na červenou turistickou cestu a stoupáte přibližně 2 kilometry k nenápadné odbočce vpravo. Ta vás dovede zpět k silnici, kterou přejdete a nastoupíte na Janouškovu cestu zvanou TEREX. Ta vás povede až na Voseckou boudu, kde vás jako odměna za nastoupené výškové metry čekají nádherné výhledy. U nohou máte celé údolí Mumlavy, na dosah západokrkonošské vrcholy od Lysé hory přes Plešivec po harrachovskou Čertovu horu, na západním obzoru hradbu Jizerských hor a Ještědu. Když máte štěstí, tak i za nimi vystupující vrcholy Lužických hor. Po zaslouženém občerstvení a odpočinku bude návrat do Harrachova zasloužený sjezd na Krakonošovu snídani a dále kolem řeky Mumlavy až k Mumlavským vodopádům , které jistě neprojedete bez alespoň krátkého zastavení. Mumlavská bouda či Bistro u Lišáka je možnost občerstvení na závěr cesty, pokud již nemíříte do vaší oblíbené restaurace v centru Harrachova.
Polským pomezím – 29,3 km
Středně obtížná trasa vedoucí polskou a českou částí Jizerských hor. Povrch zčásti asfaltový, zčásti štěrkový a zpevněné lesní a kamenité cesty. Hranici mezi Polskem a Českem tvoří Karlovský most, který je v létě 2021 v rekonstrukci. Prozatím zde čekejte „provizorní adrenalinovou lávku“ přes řeku Jizeru. Cestou několik možností občerstvení a odpočinku jak v Polsku tak v Čechách.
Trasa začíná v centru Harrachova odkud jedete směrem na Biatlonové kolečko, kde začíná stoupání po lesní cestě zvané Misarova. Po ní záhy překročíte polskou hranici a pokračujete dále lesní travnatou cestou až na křižovatku, kde odbočíte vpravo směr Jakuszyce a okruhem se dostanete do osady Orle. V jediné památkově chráněné budově, která zde zůstala z dob největší slávy osady, je nyní bufet turistické chaty a sál s krbem. Objekt dnešní turistické chaty „Orle“, tzv. „Hájovnu“ z tesaného kamene vybudoval kolem roku 1860 majitel sklárny pravděpodobně k administrativním účelům, je to jediný dochovaný svědek sklářské minulosti Orle. Na informačním panelu si můžete prohlédnout mapu polské části Jizerek, která vás může zlákat k dalšímu výletu do této oblasti. Po cyklostezce pokračujete dále k druhé odbočce vlevo k Jizeře, která se postupně mění v kamenitou cestu až k řece. Zde se po mostě dostanete na druhou stranu zpět do Čech. Pro začátek se po ostřejším stoupání dostanete na cestu Hřebenovka, která vás zavede do osady Jizerka k bývalé Nové Huti. Zde máte několik možností občerstvení, záleží na vašem výběru. U parkoviště Pod Bukovcem se vydáte na dlouhý sjezd kolem Jizery do Martinského údolí. Před závěrečným dvoukilometrovým sjezdem do Harrachova vás čeká ještě poslední výjezd po strmé lesní štěrkové cestě na Mýtiny.
Do centra Jizerských hor – 32,7 km
Lehká trasa vedoucí k pomyslnému centru Jizerských hor – na Smědavu. Pro usnadnění a zkrácení trasy doporučujeme dopravit se vlakem z Harrachova do Kořenova, odkud vede trasa po asfaltových silnicích s běžnou dopravou a štěrkových cestách. Cestou je dostatečné množství občerstvení a odpočinku. Doporučujeme navštívit Naučnou stezku Tři iseriny i za cenu toho, že musíte v některých úsecích sesednout z kola.
Trasa začíná na vlakovém nádraží v Kořenově odkud po silnici stoupáte do Horního Polubného, kde máte první možnost občerstvení a také zde odbočíte doprava na úzkou asfaltovou silničku, které se postupně změní na štěrkovou cestu. Následným mírným klesáním s krásnými výhledy přijedete až před vodní nádrž Souš. Nabízí se Vám opět několik možností občerstvení a výhledy na vodní nádrž. Po silnici kolem přehrady dále přijedete až na Smědavu, která je označována jako centrum Jizerských hor. Zajímavostí je, že silnice od Souše na Smědavu je v zimním období uzavřena a upravovaná jako zimní běžecké tratě a patří mezi velmi oblíbené. Na Smědavě jste přibližně ve třetině cesty a po případném občerstvení vyjedete směrem na osadu Jizerka, kde máte opět možnost vybrat si z velké nabídky větších či menších restaurací k občerstvení. Cestou doporučujeme u bodu 7 v naší mapě udělat zastávku a dojít si pěšky na rašeliniště Jizerky, dále u bodu 8 uzamknout kola a pěšky projít okruh části naučné stezky Tři iseriny. V poslední třetině trasy vás čeká dlouhý sjezd do Martinského údolí k řece Jizeře, odtud ostré stoupání na Mýtiny a závěrečný dvoukilometrový sjezd do Harrachova, kde si jistě zasloužíte závěrečné doplnění energie.
Polskou stranou Jizerek – 31,6 km
Středně obtížná trasa s různými druhy povrchu, od asfaltové silnice, přes lesní cesty, cestičky a také nezpevněné kamenité stoupání na nejvyšší bod trasy 999 m.n.m. Cestou máte pouze 2 možnosti občerstvení, takže doporučujeme využít každou z nich, kde se nabízí možnost ochutnat něco z polské kuchyně.
Trasa vede z centra Harrachova ke Sklárně, za níž odbočíte doprava a dostanete se k lesní štěrkové cestě, po které budete stoupat až na hraniční přechod s Polskem. Zde musíte zdolat přibližně půlkilometrový úsek po silnici, než odbočíte vlevo na značenou cyklotrasu, po které dojedete až do Jakuszyc. Odtud se vydáte na osadu Orle, která v letech 1754-1888 bývala sklárna. Dnes tvoří osadu jenom několik stavení obklopených lesem. V současně době se v jediné památkové budově, která zde zůstala z dob největší slávy osady, nachází bufet a krbová místnost. Na Orle se nachází také výstava skleněných těžítek na papír a skel millefiori, jediná svého druhu v Polsku a jedna z mála na světě.
Trasa dále pokračuje po štěrkové cestě kolem rašelinišť Jizery až k Chatě Górzystów. V tuto chvíli se budete nacházet přibližně v poloviny trasy s druhou a poslední možností občerstvení. Po přibližně jednom kilometru vás čeká nejtěžší úsek cesty, dvoukilometrové stoupání po kamenité cestě. Odměnou Vám bude návrat zpět do Jakuszyc štěrkovou cestou s krásnými výhledy a příjemným rovným profilem. Pokud se rozhodnete pro návrat do Harrachova jinou cestou, navrhujeme příjemnou asfaltokamenitou trasu podél železniční trati směr Orle. Na křižovatce pod Dzialem Izerskym odbočíte vlevo na štěrkovou cestu. Na další možné odbočce zahnete opět na lesní cestu, kde vás čeká na závěr terénní sjezd po nezpevněné lesní cestě až do Harrachova. Přibližně v polovině křížíte železniční trať krásným kamenným podjezdem.
Od Mumlavy k Jizeře – 32,9 km
Středně obtížná trasa vedoucí údolím řeky Mumlavy přes Rokytnici nad Jizerou do údolí řeky Jizery. Povrch si užijete ve všech podobách. Převažuje asfalt, místy jemný štěrk, v druhé polovině trasy najedete také na krátké úseky hlinito-štěrkové zpevněné cesty s kameny. Cestou několik možností občerstvení a odpočinku.
Na trasu z centra Harrachova se vydáte směrem k Mumlavským vodopádům, odkud pokračujete mírným stoupáním proti proudu Mumlavy až na Krakonošovu snídani. V tomto úseku máte možnost něco se dozvědět díky naučné stezce KRNAP Živá mrtvá Mumlava. Občerstvení na Krakonošově snídani jistě přijde vhod, je v provozu po dobu letních prázdnin. Zde se vydáte doprava na Kladovu cestu, kdy po kilometrovém stoupání začne cesta postupně klesat až k rozcestí Kladová cesta odbočka, na které odbočíte doleva směrem na rozcestí Ručičky s možností občerstvení a pokračujete dále po značené cyklotrase na rozcestí Studenov s další možností občerstvení. Odtud již sjíždíte do Rokytnice nad Jizerou a dále do Pasek nad Jizerou. Řeku překonáváme po mostě, který je současně nejnižším bodem trasy, 466 m.n.m.. Po zhruba půlkilometrovém stoupání po cestě Buďárka se napojíte na velmi oblíbenou cyklotrasu Planýrka s krásnými výhledy směrem na Rokytnici. Planýrka lemuje údolí řeky Jizery a dovede Vás až pod Harrachov na křižovatku Mýto. Zde najedete na hlavní silnici, ze které můžete po kilometrovém stoupání odbočit doprava na značenou cyklostezku, kde vás ale bude čekat další stoupání, nebo pojedete podle navržené trasy ještě jeden kilometr a odbočíte doprava před Černým mostem. Kolem harrachovských rybníčků přes Anenské údolí přijedete na konec trasy do centra Harrachova.
Na pomezí Krkonoš a Jizerských hor – 32,3 km
Středně obtížná trasa. Povrch se střídá asfaltový, štěrkový , místy se mění ve zpevněnou kamenitou cestu. Na trase je možnost občerstvení, odpočinku a krásných výhledů do krajiny v Pasekách nad Jizerou, ale také v Kořenově nebo Horním Polubném. Tři úseky trasy vedou po silnici s běžným provozem.
Na trasu z centra Harrachova se vydáte přes Hřebínek, který místní nazývají Kaml. Přejedete kolem vrcholu bobové dráhy a dostanete se na hlavní silnici z Harrachova směrem na Prahu. Na první křižovatce Mýto se za čerpací stanicí díky mostu přes řeku Jizeru pohodlně dostanete na oblíbenou cyklotrasu Planýrka. Cesta lemuje v údolí Jizery, čekají Vás zde krásné výhledy a na konci pojedete kolem Staré školy, kterou znáte z filmu Krakonoš a Lyžníci. To se již dostáváte k hlavní silnici, na kterou odbočíte vpravo a začnete stoupat po silnici pod sjezdové tratě. V bodě 7 doporučujeme navštívit Krkonošské muzeum Zapadlých vlastenců. Pokud patříte mezi milovníky piva, doporučujeme navštívit Minipivovar na Perlíčku – Prdek, který se nachází v bodě 9 naší mapy. Odtud pokračuje cesta na cyklotrasu Famberka, profil trasy se zde příjemně vlní a přivede vás do Kořenova. Zde najedete na hlavní silnici, ze které po 100 metrech odbočíte doprava směrem k Tesařovské kapli, místu s krásnými výhledy na Jizerské hory i západní Krkonoše. Odtud pokračujete dále úzkou cestou, která vás přivede opět na státní silnici, po které se dostanete do Horního Polubného. Na křižovatce u kostela sv. Jana Křtitele odbočíte vpravo a čeká vás dlouhý sjezd po silnici až do Martinského údolí. Cestou se můžete zastavit a navštívit muzeum ozubnicové dráhy na vlakovém nádraží v Kořenově, které nemůžete minout. V Martinském údolí se dostanete po mostě přes řeku Jizeru a pokračujete po cyklotrase ostrým stoupáním na Mýtiny k závěrečnému dvoukilometrovému sjezdu do Harrachova, kde si jistě dopřejete zasloužené občerstvení.